Впровадження Базової програми «Я у Світі» потребує оновлення стратегії й тактики взаємодії педагогів з батьками, зміни її векторів та акцентів, надання зустрічам більшої щирості, відвертості, конструктивності, звільнення від надмірної формалізованості. Об’єднання зусиль педпрацівників та батьків допоможе створити широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінного буття дитини в сім’ї та дошкільному закладі, розкриттю нею своїх сутнісних сил, становленню як активного суб’єкта індивідуальної та колективної діяльності.
Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я і навчальний заклад.
Сім’я – це не ізольований мікроколектив. Багатоканальні зв’язки поєднують її з суспільством. Реалії сьогодення породили такий феномен, як аномія — психологічний стан людини і всього суспільства, за якого колишні ідеологічні основи, ціннісні орієнтири та стереотипи поведінки є зруйнованими, а нові формуються хаотично та безсистемно.
І саме тому одним з головних завдань у роботі з родиною, є розвиток партнерських відносин між закладом та сім’єю.
Пріоритетним у цій взаємодії має бути:
-вироблення освітньої філософії закладу і родин на основі засад позитивної педагогіки, партнерських стосунків;
-підвищення правової, психолого-педагогічної культури батьків;
-створення єдиного освітнього простору для дошкільника в сім’ї і дитячому садку.
А стратегічна мета такої діяльності виражається формулою:
діти + батьки + ДНЗ = радість, здоров’я, комфорт!
Спираючись на гуманістичну спрямованість освіти, заклад працює над створенням особистісно-орієнтованого виховного оточення дитини, комфортного, емоційного, розвивального середовища; перетворенням освітнього закладу на дім — теплий, затишний, безпечний – територію дружню до дитини і родини, адже в дошкільному закладі дитина, насамперед, живе, а вже потім виховується, готується до школи тощо.
Роботу з батьками розпочата з оформлення документації:
щоденник спостережень за дітьми «Зростаємо разом»;
листок здоров’я вихованців;
відомості про дітей та їх батьків;
журнал проведення консультацій для батьків.
Потім іде вивчення контингенту сімей (батьків), з тієї документації, яка подається при вступі дитини до дошкільного закладу.
Тож, отримавши цю інформацію аналізуємо:
кількість повних сімей;
кількість неповних сімей;
кількість багатодітних сімей;
кількість проблемних сімей;
сімей, які заслуговують на вивчення і узагальнення досвіду роботи.
Дані допомагають у плануванні подальшої роботи. З метою уникнення формальностей, виявлення поваги до кожної родини, досягнення педагогічного спрямування розмови, яка проводитиметься з батьками проводиться анкетування («Про здоров’я вашої дитини», «Відверто про себе і т.д.) значною мірою допомагає познайомитися з дитиною та батьками ще до приходу дитини у дошкільний навчальний заклад.
Також використовують такі форми роботи з батьками:
-відвідування вихованців на дому (дитина знайомиться з вихователем у звичних для неї умовах і легше адаптується до нових стосунків);
-надаються консультації батькам по вихованню та навчанню, а також регулярно проводяться бесіди з батьками.
Групові:
- засідання консультативного пункту, де батьки можуть отримати відповіді на свої запитання від спеціалістів, поспілкуватися. Такий захід зближує заклад і сім’ю у вирішенні питань виховання дітей. Надається можливість поспілкуватися з психологом, лікарем-педіатром, завідуючою, методистом.
Обговорюються ті проблеми, які виникли в сім’ї, надається конкретна допомога;
- спільні туристичні походи;
- поїздки.
Колективні:
-тематичні зустрічі «За круглим столом»;
- спортивні змагання;
- трудовий десант;
- дні відкритих дверей.
Крім того, маємо батьківський куточок «Для вас,батьки» (надаються рекомендації, поради, консультації) та скриньку довіри (батьки можуть анонімно звернутися з будь-яким питанням).
Щоб ознайомити батьків із системою та організацією життя дітей в ДНЗ, влаштовуються «Дні відкритих дверей», які проводяться раз на місяць. Така форма роботи з батьками цінна тим, що основним засобом впливу є практичний педагогічний досвід. Батькам надається можливість стати безпосередніми учасниками виховного процесу в закладі. Це сприяє засвоєнню педагогічних знань, які допомагають по-новому подивитися на своїх дітей, озброює різноманітними методами впливу на малят.
Заходи носять організований і цілеспрямований характер і дозволяють зблизити батьків та вихователя, ознайомити з новими формами і прийомами у навчанні.
Головне – переконати батьків у тому, що вони, як вихователь, повинні пройнятися спільною турботою про долю і виховання дитини, і що педагог спроможний, завдяки своїй професійній підготовці й досвіду, допомогти сім’ї у розв’язанні виховних питань.
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
Піклуйтеся про фізичне здоров'я дитини
1. Намагайтеся вести здоровий спосіб життя. Створіть у сім'ї атмосферу пошани та здоров'я.
2. Дотримуйтеся режиму, що відповідає вікові дитини, особливо у вихідні дні. Наблизьте його до того режиму дня, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі.
3. Зробіть активний відпочинок у вихідні дні звичним способом життя родини. Практикуйте виїзди на природу з проведенням рухливих і спортивних ігор за участю всіх членів родини. Пояснюйте дитині правила здоров'язбережувальної поведінки.
4. Використовуйте в оздоровленні дитини засоби природного загартовування: сонце, повітря і воду. Пояснюйте їх позитивний вплив на здоров'я. Загартовувальні процедури виконуйте разом з дитиною.
5. Використовуйте слушну ситуацію, щоб задовольнити цікавість дитини щодо будови і функцій органів та систем організму. Підготуйте ілюстративний матеріал, наукову інформацію, адаптовану до сприймання дитиною дошкільного віку. Ці матеріали є у «Великій енциклопедії для дошкільників», атласі «Людина»(для дошкільників), передплатних виданнях: «Азбука здоров'я", «Дерево пізнання» тощо.
6. Доводьте дитині на власному прикладі необхідність піклування про організм. Пояснюйте свій стан здоров'я, причини захворювання і способи подолання недуги. Акцентуйте увагу на засобах нетрадиційної медицини (точковий масаж, льодотерапія, фітотерапія тощо).
7. Навчайте дитину правил догляду за органами тіла. Під час виконання гігієнічних і загартовувальних процедур використовуйте фрагменти з фольклорних і літературних творів, дидактичні вправи: «Зроби навпаки» , «Що потрібно, щоб бути чистеньким?», «Що зайве, чому?» тощо.
Бережіть психічне здоров'я дитини
1. Створіть удома спокійну, дружню атмосферу. У разі необхідності робіть дитині зауваження коректно, не підвищуючи тону.
2. Будуйте стосунки з дитиною на основі взаємоповаги і взаєморозуміння. Прислухайтеся до думки дитини, надавайте їй змогу вільно висловлюватися.
3. Встановіть чіткі вимоги до дитини і будьте послідовними, вимагаючи їх виконання.
4. Будьте терплячими стосовно дитини. Контролюйте власні негативні емоції.
5. Заохочуйте допитливість дитини, збагачуйте розвивальне предметно - ігрове середовище сюжетними іграшками, книгами, настільними іграми тощо. Виділіть для дитини, по можливості, окрему кімнату або створіть їй власний дитячий куточок у загальній кімнаті.
6. Поважайте дитину, вірте в її можливості, створюйте умови для її всебічного розвитку. Разом з дитиною відвідуйте дитячі вистави в театрі, переглядайте розвивальні телепередачі, читайте художню літературу. Обов'язково обговорюйте, аналізуйте отриману дитиною інформацію.
7. Розвивайте в дитини впевненість у собі, активність, адекватну самооцінку. Хваліть дитину. Не залишайте непоміченою дію,що її дитина зробила самостійно, доклавши певних зусиль.
Створюйте умови для формування соціального здоров'я дитини.
1. Формуйте в дитини навички самообслуговування. Не поспішайте з допомогою, надавайте дитині можливість самій упоратися із завданням.
2. Заохочуйте ігри з іншими дітьми, розширюйте коло спілкування з дорослими. Влаштовуючи родинні свята, запрошуйте друзів дитини, активізуйте їх участь у святі. Проводьте конкурси, ігри, що вимагають спільної діяльності дітей, уміння домовлятися, поступатися, розподіляти ролі.
3. Уважно слухайте дитину, коли вона з вами розмовляє. Таким чином вчіть її поважати співрозмовника, встановлювати дружні стосунки з іншими людьми. Не залишайте без відповіді її запитання і прохання. Якщо немає можливості виконати прохання, пояснюйте причину відмови. Пропонуйте альтернативу.
4. Говоріть з дитиною, як із дорослою людиною, про події, що стосуються її, родини, друзів. Обговорюйте конфліктні ситуації, що склалися в дитячому садку , у дворі. Знаходьте шляхи виходу з конфлікту. При цьому звертайтеся до власного досвіду дитини, наводьте приклади з книг, телепередач.
5. Читайте дитині твори соціально - морального змісту(В.Бірюков «Добрі слова», М.Стельмах «Через кладку», В.Сухомлинський «Сильний і мужній» то що). Турбуйтеся про те, щоб у неї були нові враження. Активізуйте прочитане , акцентуючи увагу на позитивних і негативних рисах характеру героїв, їхніх учинках.
У нашого закладу з'явився свій інтернет-сайт. На сторінках сайту ви можете ознайомитися з історією нашого закладу, нашими працівниками, досягненнями тощо. Корисну та цікаву інфорацію можна отримати на сторінці: "Для тат і мам, що люблять своїх малят", а на сторінці "Свята і будні в садочку" переглянути світлини зі свят та розваг, буденного життя дітей закладу.
Продовження на сайті :
http://gorobinka9vozn.nethouse.ua/
Кiлькiсть переглядiв: 799